SEA_ACUSTICA

43.75.Cd Percepción musical y cognición

43.75.Cd.014 Tuning of transient-excited musical instruments through optimized structural modification and modal techniques.
Miguel Carvalho, José Antunes, Vincent Debut

46º TECNIACUSTICA. 46º Congreso Español de Acústica. Encuentro Ibérico de Acústica y Simposio Europeo de Acústica Virtual y Ambisonics. Valencia. Octubre, 2015

43.75.Cd.013 The music from XX-XXI century and its implications and consequences in the acoustics in the Auditorio 400 of Jean Nouvel at the National Museum Reina Sofia center of Madrid.
Cerro Escobar, Emiliano del; Ortiz Benito, Silvia María

TECNIACUSTICA 2013. 44º Congreso Español de Acústica, Encuentro Ibérico de Acústica y Simposio Europeo sobre Acústica Ambiental y Mapas de Ruido. Valladolid. España. Octubre, 2013

43.75.Cd.012. Percepción de la consonancia musical
Morant Navasquillo, Remigi; Alba Fernández, Jesús; Ramis Soriano, Jaime

Tecniacústica 2006 -37 Congreso Nacional de Acústica, Encuentro Ibérico de Acústica , EAA European Symposium on Hidroacoustics-. Gandía, Octubre 2006

43.75.Cd.011. Subjective qualification of instrumental sources: comparison between guitar and trumpet
Aline Barlet; Léonie Couthon

Greco-Bx. Ecole D'Architecture et de Paysage de Bordeaux Domaine de Raba, Talence Cedex. France. 34º Congreso Nacional de Acústica, Encuentro Ibérico de Acústica y EAA Symposium, Bilbao, Octubre, 2003.

43.75.Cd.010. Perception, representation and knowledge: acoustic phenomena between noise and sounds
Danièle Dubois

LCPE/LAM. Paris. 34º Congreso Nacional de Acústica, Encuentro Ibérico de Acústica y EAA Symposium. Bilbao, Octubre, 2003

43.75.Cd.009. The Role Psychoacoustic in Digital Audio Codingschemes.
Armin Kohlrausch

Philips Research Laboratories. Eindoven, The Netherlands. Forum Acusticum. Sevilla. Septiembre, 2002.

43.75.Cd.008. Constructing a Machine Evaluation System "maestro" for Music Aesthetics of Allowable Solutions for given Bass Task in the Theory of Harmony.
Masanobu Miura (1), Masashi Yamada (2), Mitsuru Obana (3), Masuzo Yanagida (1)

1: Faculty of Engineering. Doshisha University. Kyoto. Japan. 2: Department of Musicology. Osaka University. Osaka. Japan.3: Departmnet of Visual Image Desing. Takarazuka University of Arts and Desing. Hyogo. Japan. Forum Acusticum. Sevilla. Septiembre, 2002.

43.75.Cd.007. Audio coding: Basics and State of the Art.
Karlheinz Brandenburg

Arbeitsgruppe Elekronische Medientechnologie. Fraunhofer Institut Integrierter Schaltungen. Ilmenau. Germany. Forum Acusticum. Sevilla. Septiembre, 2002.

43.75.Cd.006. Can you identify the Vienna Philharmonic Orchestra, compared with the Berlinor New York Philarmonic?
Matthias Bertsch

IWK. University of Music Vienna. Vienna. Austria. Forum Acusticum. Sevilla. Septiembre, 2002.

43.75.Cd.005. Temporal Control Mechanism for tapping of Rhythmic Patterns constructed by two Kinds of Time Values.
Masashi Yamada

Department of Musicology. Oska University of Arts. Oasaka. Japan. Forum Acusticum. Sevilla. Septiembre, 2002.

43.75.Cd.004. Tendencies, perspectives, and opportunities of musical audio-mining.
M. Leman (1); L. P. Clarisse (2); B. de Baets (3); H. de Meyer (4); M. Lesaffre (2); G. Martens (4); J.P. Martens (2); D. Van Steelant (3).

1: Dept. of Musilogy, IPEM. Ghent University. Ghent. Belgium. 2: Dept. of Electronics and Information Systems, Elis. Ghent University. Ghent. Belgium. 3: Dept. Applied Mathematics, Biometrics and Process Control, Kermit. Ghent University. Ghent. Belgium. 4: Dept. Applied Mathematics and Computer Science. Twi. Ghent University. Ghent. Belgium. Forum Acusticum. Sevilla. Septiembre, 2002.

43.75.Cd.003. What kinds of sounds can elders affected by dementia recollect?: toward soundscape design.
Koji Nagahata (1); Tetsuhito Fukushima (2); Noriko Ishibashi (3); Yukio Takahashi (3); Masaki Moriyama (2).

1: Fukushima University. Kanayagawa. Japan. 2: Fukuoka University. Fukuoka. Japan. 3: Espoir Izumo Clinic. Izumo. Japan. Forum Acusticum. Sevilla. Septiembre, 2002.

43.75.Cd.002. Algoritmo para la detección en tiempo real del tono en señales musicales monofónicas por separación-acumulación armónica (SAA).
Jaime Serquera Peyró; Juan Luis Corral González

Escuela Politécncia Superior de Gandía. Universidad de Valencia. Gandía, Valencia, España Acústica 2000, II Congreso Iberoamericano de Acústica. XXXI Congreso Nacional de Acústica –Tecniacústica 2000-. II Congreso Ibérico de Acústica. II Jornadas Iberoamericanas de Acústica. EAA Symposium on Architectural Acoustics, Madrid. Octubre, 2000.

43.75.Cd.001. Condiciones necesarias para el uso musical eficaz del desplazamiento acústico temporal
Gustavo Basso; Julio Guillén; Martín Liut

Facultad de Bellas Artes. Universidad de la Plata, Argentina. Acústica 2000, II Congreso Iberoamericano de Acústica. XXXI Congreso Nacional de Acústica –Tecniacústica 2000-. II Congreso Ibérico de Acústica. II Jornadas Iberoamericanas de Acústica. EAA Symposium on Architectural Acoustics.Madrid. Octubre, 2000.